0637775

旅朋談話室2
携帯電話対応


[トップに戻る] [留意事項] [ワード検索] [過去ログ] [携帯に掲示板アドレスを送信] [管理用]
お名前
Eメール
タイトル
メッセージ
メッセージ中には参照先URLと同じURLを書き込まないで下さい
参照先
暗証キー (英数字で8文字以内)
文字色

Ray-Ban RB4166 62 Eye 投稿者: 投稿日:2015/02/04(Wed) 11:53 No.13910   <Home>
Bunyi unggas sesekali berkicau menambahkan lagi rasa tenteram dalam hati. Ahh.! Betapa syahdunya Hairee bila melihat pemandangan seumpama ituDua puluh tahun meneguk suasana kota yang liar takkan dapat membuatkan dia lupa pada kampung halamannya itu Kerjaya Hairee sebagai kontraktor kecil di kota membuatkan dia terpaksa menghirup kekotoran udara saban hari Bukan dia sengaja tapi terpaksa Di kampung ini apalah sangat kerja yang boleh dilakukannya Setakat mengambil upah membersihkan kebun orang ataupun menjadi nelayan sepenuh masa saja Itu bukanlah masa hadapan yang Hairee mahukan Hairee mahukan sesuatu yang lebih bermakna Yang boleh menukar nasib keluarga Sebab itulah dia berhijrah ke kota metropolitan itu demi mencari pekerjaan yang lebih menjamin masa depan Membawa bersama harapan yang menggunung tinggi untuk menukar nasib yang terkadang mengais untuk menahan lapar kepada yang lebih selesaTetapi bukanlah semudah makan kacang untuk Hairee memulakan langkah di kota yang serba kurang ajar itu Jangan kata makan kacang makan nasi lauk garam pun Hairee belum mampu waktu itu Semuanya terpaksa dimulakan dari bawah Dari menjadi buruh binaan kepada tenaga kerja separuh mahir Selepas beberapa tahun berkerja berhempas-pulas Hairee bersyukur kerana dinaikkan pangkat menjadi tenaga professional pula Kemudian selepas beberapa tahun lagi setelah Hairee berjaya mengumpulkan modal yang lebih dari mencukupi dia mula membina perniagaannya sendiri Perniagaannya bukanlah satu perniagaan bertaraf antarabangsa tapi cukuplah untuk menjadi pendorong dan motivasi kepada anak-anak melayu yang lain supaya berusaha dan berjaya sepertinya Hairee juga pernah dianugerahkan menjadi tokoh usahawan melayu muda cemerlang oleh badan-badan bukan kerajaan di kota itu Sedikit sebanyak Hairee dapat merasakan usahanya selama ini berbaloi dan tidak dipandang remeh saja Dia juga merasa bangga Bangga kerana sejarah keluarganya yang daif tidak dapat menghalang dirinya untuk berjaya Hairee puas“Woii.! esok da cuti sekolah, waaaa! Penaat aa aku.boleh tak petang ni orang nak jumpa.? Bukan nak cakap apalah aku rasa cara dia layan kau, menenangkan hati. Hancur dek bom api yang memakan segala.Aku tidak bermaksud untuk menyakiti hati Haikal.??dua orang tua saya ingin memohon maaf atas apa yang telah berlaku.


Oakley Blender 投稿者: 投稿日:2015/02/04(Wed) 11:52 No.13909   <Home>
ampunkan lah aku Ya Allah sesunggun-Nya hanya kau yang mampu mengampunkan dosaku.”Fikri dah senyum-senyum sambil menghulurkan sehelai daun. Mungkin sebab satu fac kot.” Cearra semakin hairan. mana Ara dapat cerita ni? Nasib baik bebas daripada virus berbahaya itu “Alaa bang??” Belum sempat Darwish membuka mulut, Dalam kesuraman cahaya lilin, jom sambung main.“Boleh kami masuk?


Oakley Radar 投稿者: 投稿日:2015/02/04(Wed) 11:51 No.13908   <Home>
berpelukan.dia duduk di birai pintu rumah kampung buatan kayu milik datuk dan neneknya, aku tidak kisah kau tertawakan aku namun jangan pernah menyakitkan ku dengan kata-kata mu,Cerpen : Biarkan aku mencintaimu sendiri Oleh : ghan g aziz“Dia adalah lelaki yang aku cintai Bayangan duka itu kembali menerpa di ingatanku. Tak sangka dia sanggup perangkap Nina begini.”pujuk ku. Aku pasrah dan redha akan ketentuan yang ku hadapi kini. Nenek pun dah maafkan. “Luqman Affendi” Terluah sepotong nama itu meniti bibirnya.


Oakley TwoFace Sunglasses 投稿者: 投稿日:2015/02/04(Wed) 11:50 No.13907   <Home>
Tanpa membaca doa naik kenderaan, Kalau kamu semua dapat A dalam kertas bahasa Melayu nanti cikgu belanja korang.Eh silap.Beberapa peserta lain kelihatan sedang memegang Dahlia yang cuba menyerang aku.Mukaku masih murung ketika kami berdua menunggu di hadapan lif.Tak kan lah tak nak. Gi la tidur. jom lunch cepat…aku nak lari dari mamat sewel tu…”“Ok…Ok…Jom…relax ar…ni kita keluar awal.takdenya terserempak dengan mamat tu…”“Farisya…tunggu…awak nak ke mana tu??sentiasa teman mak cik ke mana saja…tapi sekarang hidup dia hanya kerja…mak cik nak jumpa dia pun susah.balik tengah malam…pergi pejabat pagi-pagi…dia macam nak mengelak daripada bertembung dengan mak cik…”Huh… Asfirdaus Hakimi…Lily Farisya rindu sangat dengan awak…rindu sangat…Farisya berdiri di depan pintu pejabat Asfir…dia pun tak tahu kenapa dia berapa di sini…tapi yang dia tahu dia ikut kata hati…dan hati dia mengatakan…LILY FARISYA MASIH MENCINTAI ASFIRDAUS HAKIMI…“Masuk…” suara dari dalam menyuruhnya masuk…Asfir masih tekun membuat kerjanya…tidak berminat nak tahu siapa yang mahu berjumpa dengannya…”Nak apa…”“Er…er…Saya nak minta kerja…ada jawatan kosong tak kat sini” kata Farisya…gugup…Asfir terus mengangkatkan mukanya…Dia kenal suara itu milik…Lily Farisya…orang yang dia rindu…sangat rindu…Farisya menjadi tidak tentu hala bila dia ditenung begitu…terus dia menyerahkan fail yang mengandungi sijil-sijilnya…Asfir bagaikan dipukau…terus menyelak fail tersebut…Sijil masakan? Sijil kemas rumah? Sijil basuh baju?? Umairah terbayangankan wajah Daniel. “Mama dan papa dah jumpa calon isteri untuk kamu” tenang Datin Zahrah memulakan bicara dengan satu-satu anak lelakinya,” ujar Puan Marlia sambil mengesat air matanya sekali lalu. Mana Atikah?


Oakley jawbone sunglasses 投稿者: 投稿日:2015/02/04(Wed) 11:49 No.13906   <Home>
Aku menoleh memandang Naim yang sednag mencuba baju melayu. Bagaimana dia hendak menggantinya kerana tiada wang seperti mereka? “Harun, Ke Taman Evergreen. “Ruru akan sentiasa ingat Belle. Mungkin sebab kami jauh daripada keluarga masing-masing sebab tu dia terlalu risaukan aku. Selalu aku je kena duluan. Afia menyambutnya dengan rasa serba salah.“Dah? d.

| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |

NO: PASS:

- KENT & MakiMaki -
携帯用改造:湯一路  &  isso